Čo to pre vás znamená?
Od 9. októbra 2025 vstúpilo do platnosti nové európske nariadenie (EU2024/886), ktoré upravuje pre banky povinnosť overiť, či zadané číslo účtu patrí skutočne správnemu príjemcovi – v tomto prípade našej poisťovni. Vaša banka bude kontrolovať, či pri zadávaní platobného príkazu sa názov príjemcu zhoduje s majiteľom účtu (KOOPERATIVA poisťovňa, a.s. VIENNA INSURANCE GROUP).
Každá banka však k tomuto overeniu pristupuje trochu inak a má určené vlastné pravidlá. Preto sa názov príjemcu, ktorý banka akceptuje ako "úplnú zhodu", môže líšiť.
Naše odporúčania pre zadávanie názvu príjemcu
Aby ste sa vyhli zbytočným komplikáciám, odporúčame vám pri zadávaní platby na účet KOOPERATIVA postupovať takto:
| Ako zadať názov? | Výsledok | |
| 1. Ideálne | Zadajte skrátený názov: KOOPERATIVA | Ak banka platbu overí, je to najrýchlejšie. |
| 2. Alternatíva | Ak banka vyžaduje viac: KOOPERATIVA poisťovňa | Zvyčajne sa to podarí. |
| 3. Úplná zhoda | Ak overenie stále neprejde, použite celý obchodný názov KOOPERATIVA poisťovňa, a.s. VIENNA INSURANCE GROUP | Toto by mala akceptovať každá banka. |
Dôležitá poznámka
Pri overení banky neberú do úvahy diakritiku (mäkčene, dĺžne) ani to, či použijete malé alebo veľké písmená.
Upozornenie banky na "Nezhodu"
Pokiaľ vás vaša banka pri platbe upozorní na neúplnú zhodu / nesúlad názvu príjemcu, má toto upozornenie len informatívny charakter.
Platbu môžete napriek tomu potvrdiť. Dôležité je, aby bolo správne číslo účtu.
Prečo je to potrebné?
Nakoľko KOOPERATIVA má účty vo viacerých bankách a každá banka má svoje interné nastavenie overovania, nedá sa určiť jeden univerzálny názov, ktorý by fungoval všade. Preto, prosím, postupujte podľa vyššie uvedených odporúčaní.